Thursday 28 May 2009

Food Blogging

We had dried squid and Sukiyaki at Ayumis place tonight

2 comments:

Jumme said...

Jag vill veta mer om den torkade bläckfisken! Visst hade Svante kunnat äta den i den fralla?

Philip Clevberger said...

Bläckfisk info...
Ayumi slicade upp den i strimmlor med sax. Jag va lite skeptisk först för jag hadde fördommen om att den skulle smaka väldigt fiskigt (den typen av fisksmak jag inte gillar. Jag älskar fisk och skaldjur, men när det lixom smakar som en fiskmarknad luktar gammal fisk är jag inte med längre).
Men det smakade inte alls så, det smakade inte speciellt fiskigt alls, det va ganska gott, väldigt saltig smak. Den va ganska seg, ungefär som sådana sura pengar som man köper på tobaksaffären duvet.
Sedan doppade vi den i en mix av mayonäs, soya och chillie. Antar att det finns nyttigare saker att äta, men det inte dumt alls som snacks.

<